Upwork در مقابل Fiverr

 Upwork در مقابل Fiverr

توسط : تیم محتوا
1,307

اگر برای خود یا یک سازمان کار می کنید و به دنبال خدمات یک فریلنسر هستید، احتمالاً نام Upwork و Fiverr   را شنیده اید. این دو پلتفرم، بهترین گزینه برای برون سپاری کار به فریلنسرها هستند. چه به دنبال مجموعه بزرگی از فریلنسرها، کار با کیفیت بالا و یا یک تجربه کاری آسان و قابل اعتماد هستید، پس پلتفرم های فریلنسینگ مناسب را در نظر بگیرید. در اینجا به بررسی Upwork در مقابل Fiverr خواهیم پرداخت.

مقایسه Upwork  و Fiverr

Upwork یک پلت فرم فریلنسری است که افراد و مشاغل را با فریلنسرهای با استعداد از سراسر جهان مرتبط می کند. در حال حاضر بیش از 12 میلیون فریلنسر دارد که آماده کار هستند. این بیش از 90 دسته، در 12 تخصص از جمله طراحی و خلاقیت، حسابداری و مشاوره، علم و تجزیه و تحلیل داده ها و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهد. 

این پلتفرمی است که بر ایجاد روابط قوی و طولانی مدت بین مشتریان و فریلنسرها تمرکز دارد. معمولاً برای یک تجارت یا سازمان با پروژه بزرگتر مناسب است و به دنبال کار با یک فریلنسر برای مدت زمان طولانی تر است. علاوه بر این، Upwork  اقدامات امنیتی قوی تری برای انجام پرداخت ها دارد و آن را به گزینه ای مطمئن تر و مطمئن تر برای مشتریان تبدیل می کند.

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr از سویی دیگر، Fiverr یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های فریلنسینگ موجود است، با رابط کاربری بصری و سیستم فیلتر که به شما کمک می‌کند فریلنسر مناسب را برای پیشنهاد شغلی خود پیدا کنید.

این پلتفرمی خدمات خود را در 9 دسته از گرافیک و طراحی، بازاریابی دیجیتال، نوشتن و ترجمه و موارد دیگر ارائه می دهد. این یک پلت فرم فریلنسری است که خدمات خود را کمی ارزان تر از حد متوسط ارائه می دهد، بنابراین اگر به دنبال یک پروژه یکباره هستید، ممکن است بهترین گزینه باشد. پلتفرم Fiverr به دلیل قیمت‌های پایین‌تر و پروژه‌های کوچک‌تر، معمولاً برای یک تیم کوچک یا فریلنسر فردی جذاب است.

 Upwork در مقابل Fiverr

کدام یک محبوب تر است؟

با مقایسه پلتفرم‌ها و بررسی Upwork در مقابل Fiverr می توان پاسخ به این سوال را یافت. هنگامی که  Upwork و Fiverr  را در سراسر جهان در 12 ماه گذشته مقایسه کنیم، واضح است که Fiverr دارای مزیت های زیادی است. البته محبوبیت این برنامه ها هر روزه افزایش می یابد.

شروع به کار و رابط پلت فرم

برداشت اول از این برنامه ها مهم است، این بدان معناست که ثبت نام آسان در Upwork یا Fiverr کلید رابطه کاری شما در پلتفرم است. اما در Upwork چگونه شروع می شود؟ 

ثبت در Upwork

پلتفرم Upwork را می توان برای مشتریان، فریلنسرها یا هر دو مورد استفاده قرار داد. هنگامی که برای اولین بار وارد صفحه اصلی آن شدید، می توانید روی Sign Up کلیک کنید، و از شما پرسیده می شود که آیا به عنوان مشتری یا فریلنسر به آن ملحق می شوید. در مورد این مقایسه، ما به عنوان مشتری به آن ملحق خواهیم شد.

بررسی Upwork در مقابل Fiverr ، در این برنامه فرآیند ثبت نام رایگان و واقعاً ساده است. می‌توانید با افزودن نام، ایمیل، رمز عبور و کشوری که در آن قرار دارید بپیوندید یا اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید با حساب Apple یا Google خود بپیوندید.

مانند Upwork، پلتفرم Fiverr برای مشتریان (خریداران) و فریلنسرها (فروشندگان) است. برای شروع، روی Join در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و فقط باید آدرس ایمیل خود را اضافه کنید، یا می توانید با فیس بوک، گوگل یا اپل ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه:خرید دوره های آنلاین edx

شروع فرآیند در برنامه 

در Upwork، شما با ایجاد یک عنوان برای پست شغلی خود شروع می کنید. سپس از شما خواسته می شود تا جزئیات بیشتری از پست شغلی مانند مهارت ها، محدوده (اندازه پروژه) و در نهایت بودجه ارائه دهید. رابط کاربری این پلتفرم واقعاً بصری است و مراحل ارسال یک کار با مثال‌های زیادی از نوشتن پست و نحوه نوشتن آن ساده است.

با بررسی Upwork در مقابل Fiverr ، باید گفت که گزینه ای وجود دارد که می توانید روش صورتحساب خود را با کارت پرداخت یا از طریق PayPal به آگهی شغلی خود اضافه کنید زیرا ظاهراً این شانس شما را به عنوان مشتری یک فریلنسر جذب آگهی شغلی شما می کند. شما به راحتی می توانید از این موضوع صرف نظر کنید، و مهم است که در اینجا به شما یادآوری کنیم که تا زمانی که فردی را استخدام نکنید، هیچ هزینه ای وجود ندارد.

سپس، پس از تکمیل آگهی شغلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پست را از طریق ایمیل خود تأیید کنید و می‌خواهید ادامه دهید. در Fiverr، می‌توانید مستقیماً به جستجو در دسته‌های مختلف مانند بازاریابی دیجیتال و کسب‌وکار بپردازید یا می‌توانید درخواستی را ارسال کنید که شرح مختصری از آگهی شغلی شما است. اگر ترجیح می دهید یک آگهی شغلی ایجاد کنید، باید به چند سوال ساده پاسخ دهید تا به شما کمک کند تا شغل مناسب را پیدا کنید.

فیلترهای Fiverr

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr، رابط Fiverr بسیار شلوغ تر از Upwork است و قطعاً بیشتر شبیه یک بازار مستقل است که خدمات بیشتری را ارائه می دهد. پس از گذراندن زمان در هر دو پلتفرم فریلنسری، تفاوت آشکار این است که Upwork به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در آن است، به این معنا که فریلنسری را پیدا می‌کنید که می‌خواهید به صورت طولانی‌مدت با او کار کنید. در حالی که Fiverr تنوع گسترده تر و دقیق تری از خدمات را با تمرکز بر پروژه های یکباره ارائه می دهد.

 Upwork در مقابل Fiverr

پیدا کردن فریلنسر مناسب

پیدا کردن فریلنسر مناسب برای کار همیشه آسان نیست. در Upwork، چند راه مختلف برای یافتن و کشف استعداد (فریلنسرها) وجود دارد. هنگامی که شغل شما پست شد و شما مشتاق به جستجوی فریلنسر هستید، می توانید روی عنوان فرعی "استعداد" کلیک کنید و سپس روی "کشف" کلیک نمایید که مجموعه ای از فریلنسرها را به شما نشان می دهد که همگی در این زمینه مهارت دارند. 

به عنوان مثال، شما به دنبال "طراحی لوگو" هستید. اگر کسی علاقه شما را برانگیخت، می‌توانید روی نمایه او کلیک کنید، جزئیات و فاکتورهای مهم دیگر مانند نرخ ساعتی، سابقه کاری، نمونه کارها، مهارت‌ها، گواهینامه‌ها و سابقه اشتغال را بخوانید.

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr، باید گفت که Upwork دارای یک ویژگی خوب است که در آن می توانید استعداد فردی را که مناسب پروژه فعلی یا آینده شما است ذخیره کنید. همانطور که وقتی شروع به جستجو برای فریلنسرهای بالقوه می کنید، کمی سخت است و ممکن است نتوانید بلافاصله تصمیم بگیرید که آیا آنها مناسب هستند یا خیر.

فروشندگان Fiverr

در Fiverr، پس از انتخاب دسته‌ای که به دنبال آن هستید، می‌توانید فروشنده (فریلنسر) مورد نظر خود را با جزئیات بیشتری انتخاب کنید. می توانید خدمات حرفه ای، فروشندگان محلی یا فروشندگان آنلاین را انتخاب کنید.

اگر تیم یا کسب‌وکار بزرگ‌تری هستید و به دنبال تجربه‌ای سفارشی‌تر هستید، استفاده از Fiverr Business ممکن است نیازهای شما را برآورده کند. این ابزارهای مدیریتی را ارائه می دهد تا تیم یا کسب و کار را قادر می سازد تا با کارآمدتر با فریلنسرها کار کنند.

کیفیت Upwork در مقابل Fiverr

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr، باید گفت Upwork برای پذیرش فریلنسرها، مانند داشتن سطح مشخصی از تخصص و تجربه، فرآیند درخواست بسیار دقیقی دارد. در حالی که Fiverr برای هر کسی که مایل به پیوستن به پلت فرم فریلنسری و ارائه خدمات خود است بسیار بازتر و انعطاف پذیرتر است. گفتن اینکه Fiverr خدمات Fiverr Pro را ارائه می دهد که طبیعتاً قیمت بسیار بالاتری دارند.

پیشنهاد مطالعه:برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

خدمات Fiverr Pro

سرویس های Fiverr Pro متخصصانی هستند که از نظر کیفیت و خدمات تأیید شده اند. روند بررسی بسیار دقیق است و از فریلنسرها در مورد سوابق حرفه‌ای، تحصیلات، نمونه کارها و نمونه‌هایی از پروژه‌های قابل توجهی که برای مشتریان خارج از Fiverr ایجاد کرده‌اند سؤال می‌شود و تنها ۱٪ از متقاضیان وضعیت حرفه‌ای کسب می‌کنند.

پیشنهادات در برنامه ها 

علاوه بر اینکه خودتان به دنبال فریلنسر هستید، خود فریلنسرها نیز می توانند در Upwork برای شما پیشنهاد ارسال کنند. خوشبختانه، یک سیستم فیلتر مفید وجود دارد که در آن می توانید ویژگی هایی مانند نرخ ساعتی و موفقیت شغلی را انتخاب کنید تا به شما کمک کند مطابقت مناسب خود را پیدا کنید.

در Fiverr، فروشنده (فریلنسر) قادر به تماس با خریدار (مشتری) با هر نوع پیشنهادی نیست. بنابراین این بدان معنی است که همه چیز در دست خریدار است که به فروشندگان بالقوه برسد.

 Upwork در مقابل Fiverr

قیمت گذاری و هزینه ها

با بررسی Upwork در مقابل Fiverr ، هنگامی که برای ایجاد حساب مشتری ثبت نام می کنید، Upwork رایگان است. سپس می‌توانید آزادانه به دنبال فریلنسرها بگردید و تصمیم بگیرید که چه کسی برای پیشنهاد کاری شما مناسب‌تر است. 

هنگامی که شروع به مرور فریلنسرها کردید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها با نرخ ساعتی از حدود 15 دلار در ساعت شروع می شوند و تا حدود 100 دلار افزایش می یابد. گزینه دیگری که بسیاری از فریلنسرها ارائه می دهند بسته با قیمت ثابت است. 

اگر مطمئن نیستید که پیشنهاد کاری شما چقدر طول می کشد، این می تواند جایگزین خوبی باشد. Upwork به عنوان یک مشتری، 5٪ هزینه پردازش را با قیمت های ثابت و نرخ های ساعتی دریافت می کند. بنابراین، برای مثال، اگر پرداخت شما 100 دلار است، 5 دلار اضافی به Upwork پرداخت می کنید. Upwork برای مشتریان واجد شرایط ایالات متحده که از مبلغ چک استفاده می کنند، نرخ تخفیف 3٪ ارائه می دهد.

اما برای Upwork در مقابل Fiverr، باید اضافه کرد که Fiverr خدمات خود را کمی ارزان‌تر از Upwork ارائه می‌کند و برخی از پیشنهادات کاری آن تنها از 10 دلار شروع می‌شوند.  قیمت اولیه آن حدود 10 دلار است و می تواند تا 200 دلار به بالا برسد، زیرا Fiverr واقعاً طیف گسترده تری از خدمات و جزئیات را ارائه می دهد.

 Fiverr هزینه پردازش کمی بالاتر را از مشتریان دریافت می کند که 5.5٪ از مبلغ نهایی است. و اگر چیزی کمتر از 50 دلار باشد، 2 دلار هزینه سفارش کوچک اضافی اعمال خواهد شد. 

پیشنهاد مطالعه:معرفی ماینرهای سودآور

روش صورتحساب  Upwork

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr باید اشاره کرد که در Upwork، می‌توانید هزینه خدمات آن را با Visa، Discover، Mastercard، American Express، Diners Club و PayPal پرداخت کنید. گزینه ای برای اضافه کردن چندین روش صورتحساب، در صورت از دست دادن تراکنش وجود دارد.

در Fiverr، می‌توانید از روش‌های پرداخت زیر از کارت‌های اعتباری/دبیت Visa، MasterCard، Discover، PayPal، Apple Pay، Google payو موجودی Fiverr خود استفاده کنید.

 Upwork در مقابل Fiverr

درخواست بازپرداخت

اگر مشتری هستید که می‌خواهید درخواست بازپرداخت کنید، می‌توانید ظرف ۱۸۰ روز پس از پرداخت با Upwork تماس بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که 3 مرحله آسان را دنبال کنید:

1.    به مشاغل من بروید (عنوان قرارداد را انتخاب کنید).

2.    منوی گزینه ها را انتخاب کنید و درخواست بازپرداخت را برگزینید.

3.    فرم درخواست را تکمیل کرده و Send Request را انتخاب کنید.

در بررسی Upwork در مقابل Fiverr ، به عنوان یک خریدار در Fiverr، پس از تأیید درخواست لغو، می‌توانید با کلیک بر روی دکمه درخواست بازپرداخت در بخش صورت‌حساب، بازپرداخت خود را دریافت کنید. وجوه تا 10 روز پس از رسیدگی به درخواست شما به موجودی شما برمی گردد.

در صورتی که به دنبال پلتفرم های مطمئن و کاربردی جهت دورکاری هستید، می توانید با مقایسه آنها بهترین گزینه متناسب با اولویت های خود را انتخاب کنید. در این خصوص، کارشناسان 20پیمنت نیز شما را یاری می کنند.
 

برچسـب هـا : سایر ، Upwork در مقابل Fiverr
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد